En stor FET Hiss...

Publicerat 2011-12-04 23:12:17 | i kategori Vardag

... Vill jag ge till alla ridande och hjälpsamma pojkvänner till oss hästtjejer!

Det är inte alla killar som förstår varför man vill ägna flera timmar om dagen åt att mocka skit, sopa, tvätta, smörja och ta hand om sin skitiga häst!

Både jag och min syster har haft en väldig tur då båda våra pojkvänner har lärt sig för länge sedan att det hjälper inte att gnälla över att saker tar tid i stallet, vill man få någonting gjort är det bättre att greppa en skottkärra och en grep och mocka boxen själv. Personligen så tycker jag att det är jätte skönt att min kille kan hålla mig sällskap i stallet och hjälpa till när det behövs!

Min syster och hennes pojkvän har vart ihop i snart 1 år och 8 månader. När de träffades var Andreas ganska rädd för hästar och sysslade med cykling, men med tiden vande han sig. Denna dåvarande 15 åriga killen fastnade till och med lite för hästarna och bad om att få lära sig rida.

Nu 1 år och knappt 8 månader senare är Andreas en riktig hästkarl som i sommras startade sin första tävling, en 40 cm Pay`n Jump på Musse. Ni skulle bara veta hur mycket han tränade de två veckorna innan tävlingen! Väl inne på banan hoppade han hela banan i galopp och gjorde bara en ynka pytte volt när det gick lite för fort. Serriöst, hur cool är inte den här killen!?

Min egen kille har ridit på ridskola när han var yngre och rider inte så mycket idag, han är mest med i stallet och hjälper till att sköta om hästarna och mockar tom noggrannare än vad jag gör själv.

Tänk vad skönt det är att kunna ringa sin pojkvän och be honom att ta in hästen när man är lite försenad!

EN STOR FET HISS TILL ALLA HÄSTTJEJS POJKVÄNNER!


Sputnik, Andreas & Zabine.


Jag, Musse & Calle.


Andreas & Musse, Calle & Melody! :)

De här killarna är verkligen helt fantastiska!
Jag och Syrran är riktiga lyckostar! ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: