Idag hade jag verkligen Änglavakt!

Publicerat 2011-12-30 23:32:45 | i kategori Vardag

Imorse när jag åkte till jobbet så hände en väldigt läskig grej. När jag kom ut på en raksträcka efter en liten nedförsbacke så släppte underlaget och jag fick sladd, i ren panik tröck ag allt vad jag hade på bromsen vilket inte hjälpte ett dugg och bilen for i hög fart med högersidan först in i vägräcket. Tur att räcket var där för på andra sidan ligger en översvämmad å och däri hade jag inte velat hamna!

Jag blev jätte chockad och rädd men klarade mig utan en enda skråma. Min pansarvagn till bil fick ena blinkersen krossad, tappade en list, kofångaren hoppade ur fästet och högra bakfälgen blev vikt. men INGA plåtskador och inget blev intryckt! Min fantastiska Volvo 740 alltså!

Det tog större delen av förmiddagen för mig att bli mig själv igen, blev så skärrad av att tappa kontrollen. Något som dock var väldigt komiskt idag var att min Kusin också fick problem ute på vägen strax efter mig och voltade med sin vita 740i, en precis lika dan som jag har! Jag och min bil klarade oss dock bätte, kusinens bil rullar nog inte på ett bra tag... Han ska då alltid vara värst och fick åka ambulans och vara med på radion osv.. Men är glad att vi båda klarade oss levande. :)

 
Min kusins Volvo efter att han rullat 3 varv på en åker idag.


Min pärla i sommras när den var som finast! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: