Jullovets första arbetsdag!

Publicerat 2011-12-18 23:38:54 | i kategori Vardag

Har haft en riktig toppendag på Lövsund idag! Jag trivs så grymt bra där, alla är snälla och roliga! Det finns så många fina hästar där och det känns verkligen som att man gör nytta när man jobbar där.

Idag tog sig Jannica tid att hålla en liten Longerings-lektion till mig eftersom det bla. var ett problem jag hade på mini-hästskötar examen. Jag lärde mig så otroligt mycket nytt som de i skolan aldrig någonsin nämnt för mig. Fattar inte att de lät mig göra mini-examen när jag började kursen efter alla andra och inte har fått vara med och öva på de saker som resten av klassen gjort. Ialla fall så förklarade Jannica och visade och jag fattade direkt och när jag sedan provade så gick det mycket bättre! Jag är trots mina många år tillsammans med hästar väldigt ny med att longera med inspänningar och det är en liten annan grej med att tänka på i vilken ordning man ska göra saker osv. När det gäller hästskötarexamen så finns det alltid en mening i hur och varför man gör olika saker och idag föll många detaljer angående longeringen på plats, tack vare snälla och duktiga Jannica som tog sig tid att förklara och visa!

Jag lär mig nästan alltid nya saker när jag är på Lövsund och jag känner mig trygg där. Fick jätte mycket hjälp redan i sommras när jag hade Magnum där.

Imorgon flyttar Heidi dit så nu på kvällen har jag packat alla hennes och mina saker. Jag har verkligen längtat efter att få flytta henne dit! Det ska tränas som bara den under de veckorna jag får ha henne där. Nu kan jullovet börja! :D

 
Me & Heidi @ Lövsund! :)
Postat av: linnea

fina ni. får jag komma ut till dig nånting på lovet om du är hemma på kruset ? :P

2011-12-19 @ 21:43:52
URL: http://linneahutanl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: