Styrketräning!

Publicerat 2011-12-01 10:02:54 | i kategori Träning

Var alltså iväg till Lövsund igår med Heidi och tränade för Jane Johansson! Det var hos Jane jag fick möjligheten att prova Heidi då hon stod i träning där och då funkar det ju såklart kanon att träna för henne eftersom hon vet hur min fina dam funkar.

Det var enbart styrketräning på schemat och det var jätte kul. Märkte mycket på mig själv att jag har blivit mycket starkare och orkar sitta emot, kul! Det har alltid tagit fyra-fem galoppsprång innan jag själv är tillbaka i balans men nu är vi nere på 1-2 galoppsprång så jag har verkligen bättrat mig! :) Vi övade mycket serier och i början ville Heidi gärna dra iväg men jag försökte att inte ändra min ridning utan bara sitta emot och efter ett tag så började hon tänka själv och arbetade fint över hindren. Vi hoppade kanske ca. 80 cm bara men oj vad vi fick jobba både häst och ryttare. Vi börjar äntligen bli ett lite mer samspelt ekipage!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: