Dagens ridning

Publicerat 2011-11-21 21:35:55 | i kategori Vardag

Red ett kort men intensivt trimpass på Heidi förut idag. Hon var fin men lite seg och ouppmärksam i början så det blev mycket aktivering och tempoväxlingar. Kände igenom henne och mjukade upp mycket. I galoppombytena från höger till vänster drog hon iväg en del men det beror på att jag inte är tillräckligt stark än för att sitta emot.
Min stora mål i dressyrarbetet med Heidi är att kunna rida henne enbart med mitt säte och kunna ha en avslappnad buren hand som bara visar vägen, hon är tillräckligt duktig men jag är inte tillräckligt stark i min kropp än. Det krävs mycket styrka för att kunna rida en så pass stor häst på ett bra sätt. Heidi ska jag ju inte lära något utan det är hon som ska lära mig och därför tycker jag ändå att det är bra att jag vet om mina svagheter!


Galoppombyte.

Med graman har jag mycket lättare att få ihop henne, såklart.. En billig fuskväg men när jag använder den kan jag ändå fokusera mer på min sits än att jag hela tiden måste hålla ihop henne eftersom gramanen gör det åt mig. Rider även en del utan stigbyglar just för att jag då måste sitta emot och spänna min slappa mage. ;)
Bara att träna vidare!
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Haha :D Ja jag är ganska säker! Hon är frysmärkt iaf! ;) haha..



Tack så jättemkt!! :)

2011-11-22 @ 08:16:57
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: