Hemma från skolan...

Publicerat 2011-11-22 19:09:13 | i kategori Vardag

Kom hem från skolan lika sent som vanligt idag... Jag slutar 10 över 4 varje dag förutom fredagar och är inte hemma föränn halv 6 då det tar ett tag att pendla med buss hem. Fixade iallafall stallet direkt och tog in hästarna. Sputnik var fullständigt tokig när han skulle in, han och Musse springer in från hagen och in i boxen själva och Sputnik gjorde en fin rivstart så det sprutade lera över hela mig, kuul.. Sedan blev det spola benen på alla fyra och Sputnik som egentligen är vanast att bli duschad tycker att det är äckligare än vad de andra tycker, gulleponnyn.

Det blir ingen ridning idag, grrrrr, för fick veta under dagen att imorgon ska jag skriva 2 st prov! Jag som alltid har sådan stenkoll hade totalmissat det. Ett av proven ska jag skriva på omprovstiden efter skolan så då är jag inte hemma föränn kvart i 7 i bästa fall. Snälla systern Zabine har dock lovat att fixa även mina stora pollar imorgon så när jag kommer hem kan jag kasta mig ut och rida hela natten om jag så vill! om 7 (!) månader tar jag studenten och då behöver jag aldrig skriva ett enda prov till så länge jag lever och behöver aldrig mer sätta hästarna åt sidan bara för att jag har mycket plugg! (Om jag inte börjar på svetskurs förstås, då blir det svetsprov och grejor men det är ju iallafall lite roligare!)

Bjuder på en härlig bild på mig och bästa Sputnik från SM sålänge!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: