Presentation - Heidi

Publicerat 2011-11-21 14:36:09 | i kategori Vardag

Heidi
Sto f. 2000
Lill Heity - Quite Easy - Furidant


Heidi är den nyaste av mina hästar. I Augusti iår (2011) blev hon min! Träffade henne genom att hon stod i stallet där jag sommar jobbade i sommras till försäljning och fick då möjligheten att prova henne. Första gången jag satt på henne hoppade vi bana på ca. 135 cm och jag blev stört förtjust. Släpade sedan med mamma någon vecka senare och hoppade hinder upp tom. 145 och Mamma blev lika förtjust som jag!

Heidi har tidigare tävlats upp tom. 130 men har kapacitet att gå ännu högre. Vi har tillsammans hunnit starta några gånger i 120 cm med lite blandat resultat. Det krävs ganska mycket ridning på denna fina dam som når över 170 cm i manken. Jag har haft lite problem med att våga rida fram henne och samtidigt få ihop henne men vi gör framsteg hela tiden och framför allt så tycker jag att hon är jätte rolig att rida!


Postat av: frida

Oh vilken snygging! :)

2011-11-24 @ 17:21:36
URL: http://friidabergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: