Rock Rock 'til u Drop

Publicerat 2011-11-28 23:00:48 | i kategori Vardag

Som denna pigga och glada kvällsmänniska jag är så har jag ridit mina två stora idag och även påbörjat en ny fas i mitt liv då jag inte kom i NÅGRA av de ridbyxor jag köpte i Globen så nu jäklar! Tänker inte gå ner i vikt för att jag är missnöjd med mig själv cuz i love my curves, MEN jag har aldrig ägt ett par Kingsland brallor i hela mitt liv och nu när jag väl gör det så kommer jag inte i dem!? Så kan vi inte ha det gott folk så nu försöker Socker-Drottningen Zandra bli Sallads-Zandra istället...

Iallafall så red jag mina fina tottosar nu på kvällskvisten. Heidi var först ut och för första gången red jag henne i dressyrsadel. Jag har en underbar Kieffer sadel med stora klossar fram så man får direkt en perfekt sits. Det funkade kanon! Kom åt henne på ett helt annat sätt än jag gör i Legano sadeln som jag annars rider med, funderar faktiskt på om vi ska prova några dressyrstarter framöver bara för skojs skull för det gick så bra!
Kunde sitta med buren hand och rida med sätet, men i galoppen fick jag trycka på lite för Heidi har förmågan att kunna samla sig nästan lite för mycket så var tvungen att hitta en balans i tempot. Tror det kommer bli kanon när lilla Sockerråttan (Jag) fått lite starkare ridmuskler mer anpassat för 170 + hästar.

Magnum fick sig en omgång med gramanen idag och det gick mycket bättre än sist, mindre tjafs och mer kontakt med bettet. Det första han gjorde när vi kom in på ridbanan var att göra en sådan där obehaglig tvärvändning och försöka fly, det låg ju lite hoprullad eltråd i ena hörnet på ridbanan och den kunde ju faktiskt vara livsfarlig... Galoppen var mycket mer avslappnad idag, det går framåt med andra ord!


Heidi när jag provred henne. <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: