Dagens Hästmotion

Publicerat 2012-04-12 23:35:42 | i kategori Vardag

Red först ut med Magnum tillsammans med mina kära vänner Helena och Angelica. Vi var verkligen ett udda gäng som var ute och red i skogen. Jag på mitt ädla halvblod, Angelica och hennes halvgalna 23 åriga travarherre Macke och så Helena på pigga lilla fjordingen Chiccan. Magnum och jag var långsammast haha!
Turen drog dock ut på tiden lite väl så fick snabba mig med att rida Heidi och fick skippa att rida Musse som jag egentligen skulle gjort. Musse led dock inte då min yngsta lillasyster Zamantha tydligen hade ridit honom på morgonen ändå.

Hoppade lite lätt med Heidi idag. Inget avancerat, ett räcke och sedan tre galoppsprång till en paralell oxer. Typ det är vad som får plats på lilla ridbanan. Är det bara jag som tycker att det är lite obehagligt att hoppa hemma? På träning och tävling kan jag kasta mig över vad som helst men hemma är jag en riktig mes när det gäller att hoppa hinder... Skuttade oxern på ca 125 cm sista språnget sedan hann jag inte med så mycket mer. Mitt stora problem med Heidi är fortfarande att få in flytet så att vi kommer rätt på hindren. På Magnum har jag äntligen hittat ett sätt som fungerar men Heidi behöver ridas ihop på ett annat sätt så det är svårare. Men jag har ju faktiskt bara haft henne i 8 månader och ska ha henne i flera år till så det SKA lösa sig det också.

Är skit taggad inför 130 debuten på lördag!!! Heidi har ju hoppat ett antal 130 i sitt liv men för mig blir det allra första gången. Rooligt!!



Vackra Damen och snygge Herrn.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: