Gårdagens Tävling = Kryckor!

Publicerat 2012-04-15 11:20:56 | i kategori Tävling

Jag är så sjukt nöjd med gårdagen, sjukt sjukt nöjd! Även fast jag sitter här med bandage på fotleden och ett par kryckor i näven, hihi!

120 cm, Lagklass
Åhh Heidi var så fin! Hoppade runt och var super taggad på det pluttelilla framhoppningen som arrangörena snabbt fixade ihop för att vädret ute blev som det blev. Var rätt rörigt och trångt men man fick ta det som det var. Hon hoppade så runt och med mycket rygg på framhoppningen och det höll i sig även inne på banan. Känner mig stensäker i 120 på henne nu. 0 fel blev det  efter en kanonrunda med fina språng, bra distanser och en fin takt. Vårt lag slutade på 10 fel totalt och jag var enda felfria ryttaren.

130 cm, Debut!
Var rätt nervös när jag gick banan men inte skräckslagen som jag brukar vara när jag debuterar något. Vi kämpade verkligen! Hade lite dåligt tryck i galoppen. Heidi kan verkligen hoppa hur högt som helst! Över 1.an ser man få filmen att hon bara leker över med ca 1 halvmeters luft emellan. Vi var felfria.... fram till SISTA hindret! Där blev jag för het och körde iväg henne så hon var tvungen att trampa intill och jag hamnade på halsen och trillade tillslut framför henne. Hon gjorde vad hon kunde för att inte kliva på mig men smällde till mig med en bakhov över min vänsta fotled. ARRRGGHHH SÅ nära att nolla i debuten, SÅÅ nära!

Är så grymt nöjd med Henne! Hon är verkligen i fin form och ställde upp till 100 %. Jag längtar tills nästa gång vi ska hoppa 130! Det var så himla kul!! :D

Babblade om hur glad jag var när sjukvårdaren satt och kylde min fot med snö. Var helt lyrisk och Mamma var nöjd med mig! Nu har jag tabbat mig två tävlingar på raken så nu ska det förhoppningsvis inte bli något mer sådant! .

Laddar upp film och bilder i eftermiddag! Ska snart in till sjukhuset och röntka foten för röntkenavdelningen var stängd igår när jag var där. 

Glad Tjej! :D 
Postat av: Cassandra

Du var så duktig! Krya massor nu, kramar!

2012-04-15 @ 18:20:45
URL: http://cassandraankarskiold.blogg.se/
Postat av: my

sv: västerås, sala, falun och borlänge:) Vad synd i 130:n, dock spelar det väll ingen större roll om känslan var bra:D

2012-04-15 @ 20:06:01
URL: http://mybergdahl.blogspot.com
Postat av: Sandra

Synd det med foten men kul att du blev så nöjd :D

2012-04-16 @ 07:30:29
URL: http://norrlandsryttarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: