Effektiv kväll!

Publicerat 2012-08-08 00:17:09 | i kategori Vardag

Efter jobbet idag så fixade jag stallet direkt och lyxade sedan till det med lite kinamat, var så fruktansvärt hungrig! Bestämde mig redan imorse för att idag SKA jag rida (var någon vecka sedan sist nu igen..). Med tunga steg tvingade jag ut mig själv runt 7 tiden för att ta tag i dagens ridning, har lite dåligt med motivation nu för tiden. Kom på att Heidi tappat en framsko så letade upp en dojja som jag bankade och höll på med ett tag för att på den att passa. Drog även av och slog på v bak sko då den klirrat någon vecka. Sedan jäklar anamma kastade jag mig upp och red!
 
Trimmade lite lagom med fokus på att inte fastna i min innerhand och ha henne runt innerskänkeln med stöd på yttertygeln. I högervarv är det ganska lätt, i vänster desto svårare. Hon markerar väldigt tydligt nu också att det är dags att värma om sadeln då hon börjat skjuta rygg i början i skritten och galoppen. Heidi är väldigt skön på så sätt, hon markerar tydligt att något inte är till belåtenhet.
 
När jag var färdig med henne hämtade jag in lilla gulliga Nina som är ett quartersto som jag håller på att rida in. hon är HUR SNÄLL som helst och jag har sällan känt att en häst litar så mycket på mig som hon gör. Vi har verkligen fått en jätte trevlig relation under de 2 veckor som hon bott hos mig. Idag red jag för första gången utan att någon gick bredvid. I början förstod hon inte alls och jag kunde sitta och skänkla och smacka ihjäl mig om jag nu hade velat. Satt av och gjorde om från marken en gång och satt sedan upp igen och då gick det upp ett ljus för lilla damen! Fram och tillbaka i stallgången skrittade vi och hon är så himla trygg. När hon förstod vad svänga var så gjorde hon det så fort så jag fick hålla mej i manen. Hon är så otroligt positiv och jag gillar henne skarpt!
 
Fina Nina.
Postat av: anita björkman

Vad spännande med NINA , är hon din egen eller rider du in henne för någon annans räkning, Anita.

Svar: Jag rider in henne åt hennes ägare :) Döttrarna i familjen har nyss fårr barn så de hade inte tid att göra det själva :)
Zandra Svensson

2012-08-09 @ 15:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: