En belöning efter allt slit

Publicerat 2012-08-19 20:30:12 | i kategori Tävling

Har tävlat båda igår och idag på Nyköpings Ridsällskap med bägge mina stora. Magnum hoppa 95 cm och 1 m igår och 105 cm idag. Heidi hoppade 115 igår och 120 idag.
 
Magnum var dubbelnolla i 95 cm, hade 1 ner i 1 m men kändes egentligen finare i den klassen. Han kvalade in till sin Lilla Final som gick i 105 som fjärde bästa så det var ju bra. Idag rev han första hindret.. Blev faktiskt lite irriterad på honom då han kändes så oförsiktig, resten hoppade han klockrent så det kändes riktigt surt. 
 
Heidi hoppade som sagt 115 igår, hon kändes kanonfräsch men jag hann inte gå banan innan så fick titta på ekipagen innan mig och lära mig den så hade ingen aning om hur linjerna var. Blev bottenhopp på hinder nr 2 men hon klarade det, sedan gick hon av på 5 galoppsprång mot sista räcket istället för 6 ( hade jag stegat där hade jag vetat att det varit 6 korta språng men eftersom jag fick chansa så han jag inte göra något i tid.) så bommen föll och resultatet blev 4 fel.
 
idag hoppade hon återigen kalas och nollade grunden utan några problem. Jag tog bort galoppen lite väl på ett par ställen men annars var jag faktiskt nöjd med mig själv. Bedömningen var A1:a så omhoppningen gick efteråt. Heidi kvalade tursamt nog in till finalen som nr 19 av 20, hihi. Det var två olika klasser i samma klass då finalklassen gick tillsammans med en öppen klass så vi hade två separata prisutdelningar. I omhoppningen var några av hindren höjda till 130. Fick till det ännu bättre denna gång med flyt och tryck överallt! Var så himla härligt att sitta på henne den rundan och hon hoppade som den smidiga katt hon är, felfritt dessutom!
 
Och Final SEGER blev det!
Äntligen fick jag rida först på ett ärevarv! Tror det är lite mer än ett år sedan jag gjorde det sist näsr jag vann med Sputnik på Skästa. Så himla härligt! Njöt som en turist på solsemester under prisutdelningen.
 
Foton; Johanna Sällström
 
Kommer leva på denna tävling länge! Älskar verkligen den här hästen. Vi har haft en sådan berg och dal bana under vårat första år tillsammans och äntligen börjar flytet komma tillbaka. Hon är en ängel, och jag har verkligen behövt henne i min utveckling som ryttare. Nu är vi på ggång! <3
Postat av: Annika

Hej! Vill dy synas inför mina 200 unika besökare? Då kan du nu få en gratis länk. Endast det du behöver göra är att hjälpa mig att vinna. Läs mera här (direktlänk): http://blogofphoto.webblogg.se/2012/august/hjalp-mig-att-vinna.html#comment Jag ber jätte mycket om ursäkt om du inte gillar såna här kommentarer.

2012-08-20 @ 11:23:59
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: