Att rida med livet som insats

Publicerat 2012-02-23 12:49:06 | i kategori Vardag

Usch jag är riktigt arg just nu! Zabine ringde förut och berättade att hon och Sputnik nästan utsattes för en allvarlig olycka förut. En stor lastbil hade skrämt Sputnik så Zabine hade fått kasta sig av för att få stopp på honom. Vissa visar då ingen hänsyn alls!

Jag blev faktiskt så arg så jag skickade ett mail till kommunen och lade fram förslaget att en "Varning för häst"- skylt ska finnas på den sträckan som vi rider på dagligen. Vi får väll se om de svarar eller om de är alltför upptagna med något tråkigt fotbollslag.

Det är så tråkigt att sådant här ska hända. Vi utrustar oss ändå med massor av reflexer och skydd för våran egen säkerhet och ändå nämns vi med knappt fyra rader i körkortsboken. Jag skulle kunna skriva en hel novell på flera sidor om hur man ska bete sig vid möte av häst i trafiken... Det är ju inte lite skador som blir vid en olycka. 



Hittade btw en liten bok som heter "Häst i Trafiken", undrar hur många som läst den? Inte speciellt många bilister här i Nyköping iallafall...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: