Mina stallrutiner

Publicerat 2012-02-29 22:56:32 | i kategori Vardag

Ni har kanske förstått vid det här laget att jag är en väldigt kvällsaktiv människa? Tänkte ta och förklara mina rutiner som jag har efter skolan så ni får lite koll på vad jag sysslar med på kvällarna.

16.00 - Skolan slutar för dagen.

16.20 - Bussen går från skolan till Nyköping

16.45 - Bussen landar i Nyköping

17.00 - Bussen går från Nyköping till Bergshammar.

17.20 - Bussen landar i Bergshammar.

17.40 - är jag tidigast på Krustorp om jag inte går hem till min pojkvän och lämnar mina saker först.

18.00 - ombytt och klar och tar in hästarna och fodrar dem e.m.

19.15 - Klar med stallsysslorna och börjar göra iordning första hästen.

19.30 - Sitter upp och rider första hästen.

20.15 - klar med första hästen, gör iordning den andra.

20.30 - Rider andra hästen.

21.15 - ridit klart, gör iordning hästen jag ridit. 

21.30 - fodrar kväll och prommenerar sedan hem till min pojkvän där jag numera bor.

21.50 - Framme och dags för sängen!

Det tar sin tid mina eftermiddagar och kvällar så nu kanske ni förstår varför jag är en nattuggla och varför jag ibland har väldigt svårt för att komma upp på morgonen. Förutom stallet så ska jag hinna med att plugga och sköta om mig själv. Det är inte lätt men jag gör så gott jag kan. Vissa veckor när jag har mycket i skolan och verkligen behöver plugga så brukar jag göra så att jag rider varannan häst varannan dag och på så sätt sparar jag igen lite pluggtid. Vissa veckor är jobbigare än andra men man får igen det på helgen när man åker och tävlar! Det är så roligt!

    
Heidi, redo för en kvällstur. :)
Postat av: pontus

svar: hahahah jaaa men visst är det kul att se såna gamla filmer? Du vet att det är du som skriker när jag går i mål med Boett där i edsbro också va? ;)

2012-03-01 @ 10:26:28
URL: http://pontuslidsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: