Mysig ridtur med Mamma

Publicerat 2012-02-19 22:07:20 | i kategori Vardag

Min kära mamma har fått för sig att hon ska återuppta sitt ridande igen. Hon har ju inte hållt på nu på några år eftersom hon haft full upp med mitt och mina syskons tävlande. Det är inte lätt att få tiden att räcka till när man är fyrbarnsmor, är heltidsanställd och har en hel gård att sköta. Men nu har hon faktiskt fått till det med två ridturer två dagar på raken!

Efter ca en kvart så gick mammas ena stigläder av (så kan det gå när man inte använt sin utrustning på länge ;) ) så eftersom mammsen inte riktigt är igång så var hon inte så jätte pepp på att sitta ner hela ridturen, så vi bytte hästar. Mamma fick rida Magnum och jag satt upp på lilla Melody. Hon kändes mindre än jag kom ihåg att hon var. När jag var mindre val Melody den som lärde mig göra riktiga galoppfattningar. Gjorde jag det minsta fel så blev det bara slängtrav. Fina minnen.. :) Visste ni btw att Melody är dräktig just nu med Coral Crown? Coral Springs son? Den ni!


My Melody

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: