Tävling Lördag

Publicerat 2012-02-12 21:45:46 | i kategori Tävling

Tävlade båda storhästarna igår alltså vilket gick riktigt bra!

Magnum: Skuttade runt 90 cm som ingenting så efteranmälde honom till 1m, vilket gick långt över förväntan! Magnum var hur duktig som helst och hoppade superbra! En touch på en bakbom som trillade bara men jag kände en sådan tydlig skillnad på honom om man jämför med innan han skadade sig. Sjukt konstigt egentligen eftersom han i princip bara har stått.. Men han är ju 1 år äldre nu och har mognat en hel del. Rundan var riktigt fräsch och riktigt rolig att sitta på när han tar i lite. Nu ska det nötas i 1 m innan det blir 110 debut inom en snar framtid!
 


Heidi: Hoppade 110 cm med henne och red för andra gången i min nya ursköna HG sadel. Sitter asbra i den och Heidi verkar gilla den. Hade en riktigt bra balans i hela rundan och var med lätthet felfri i grunden. När jag red omhoppningen kände jag av hur grymt kissnödig jag var! Adrenalinet brukar ju i vanliga fall rensa bort sådanna känslor men inte den här gånger. Usch var jobbigt det var och såklart så börjar jag ju veva med mina dumma fula händer. Ser så dåligt ut när jag börjar, Men det är svårare att vänja sig av med en ovana än att lära sig något nytt. Men jag ska jobba mer på det för jag är mer än medveten om att det inte ser ett dugg bra ut när jag sätter igång. Dubbelnolla var vi iallafall!
 




Postat av: linnea

Det är så kul när du lägger ut videor från dina ritter :) Jättefina hästar :D

2012-02-13 @ 07:08:53
URL: http://linneahutanl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: