Tävling - Magnum & Heidi

Publicerat 2012-02-26 22:52:52 | i kategori Tävling

Har alltså tävlat idag! Har vart på Ekenryttarna i norrköping och luftat båda mina stora pollar. Blev inga bilder och ingen film från idag då jag bara hade min papps med och vi glömde/sket i kameran eftersom minnet är fullt i den..

Magnum var iallafall först ut och skuttade lätt som en plätt över 1 m banan. Jag red väldigt mycket av och på men han fixade det iallafall! Duktig pojke. Tyckte överlag att det var en väldigt pluttig 1 m klass, men jag klagar inte jag som brukar haka upp mig på höjder. Nästa tävling ska han få hoppa 1. 05 m!

Heidi var nästa ut i 110 cm. Framhoppningen kändes riktigt pissig. Fick inte till några distanser, hon var framtung och sköt mig ur sadeln med sin bakdel och sprången blev bara platta och oengagerade. På banan vaknade hon till lite grann och det gick bättre. Kändes bara skönt att komma runt. Dubbelnolla var vi också men själva rundan i sig var inte direkt någon höjdare. Inte kattskit men ändå.

I 120 cm hände det grejjer minsann! Hon kändes kanon på framhoppningen, var vaken och hoppade med super bjudning. Det höll i sig inne på banan också. Hade mycket lättare att hitta distanser och hade bra tempo. Grundomgången var helt klockren, hon gör sådanna språng alltså! I omhoppningen blev det lite ryckigt, knyckigt och lite korsgalopp. 2 bommar föll när jag inte höll ihop det helt. Men jag var jätte nöjd ändå med tanke på att hon kändes precis som hon var när jag provred henne i sommras. Nu inser man vad skitsadeln jag hade förstörde mycket.


Andra gången jag sitter på henne, första gången mamma såg henne.

Som sagtens, inga bilder från idag. 
Postat av: Jessica

svar: Tack detsamma! :D

2012-02-27 @ 18:58:30
URL: http://puzzleofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: