Hoppträning

Publicerat 2012-01-04 19:25:16 | i kategori Träning

Tränade med Heidi idag för Jannica! Fokuset just nu ligger på att ha henne rak och framme. Red träningen i Jannicas pessoasadel som jag får använda medans jag har henne där. Den är inte optimal att hoppa i men den ligger åtminstone bättre än min egna.

Idag var Heidi grym! Härligt framme, bjöd och visade på alla sätt att hon tyckte det var super kul! Har inte haft den här känslan på flera månader och trots att hindren inte var högre än 1 m så kändes det så härligt att det flöt på! Jag har haft så himla svårt att komma fram till hindren på senaste tiden men idag så var det nästan löjligt lätt. Allt blir så mycket lättare när hästen vill och tänker frammåt. Antagligen har hon vart så dämpad av att min sadel ligger så fruktansvärt illa så att hon inte har kunnat länga sig och heller inte bjuda på hindren. Fick nästan till en underbar svävning i en travökning, det kändes så toppen!

Imorgon ska dock problemet lösas för då kommer sadelutprovaren!


Hjärtat! <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: