Ny sadel på G!

Publicerat 2012-01-05 17:33:20 | i kategori Utrustning

Då var sadelproblemet uträtt! Min sadel låg inte så förskräckligt som jag trodde om man lade den lite längre bak än vad jag brukar göra, MEN då hamnade den bakom den 18.e ryggkotan. Sadelutprovaren sa att det inte verkade störa henne så mycket eftersom hon inte var öm på länden eller så, men den åker fram medans jag rider och trycker på bogbladen. Den behövde även stoppas om.

Jag fick även testa en Prestige sadel som vad dösnygg, men jag kände att jag hamnade lite i stolsit och inte kom åt henne helt. Den satt helt ok´.

Till sist fick jag prova en sadel från HG. Jag stortrivdes i den även fast den var helt sprillans ny och ganska stel. Den satt fint på Heidi och jag kunde se hennes bogblad röra sig framför mig och den var inte för lång så att den hamnade bakom ryggkotorna. Fick även testa att hoppa i den och det gick mycket bra! Dessutom är det ett skitbra pris på den, 9999:- kostar den ny och jag kan köpa den på avbetalning helt själv! Fantastiskt ju! Dock behövde Heidi en lite vidare bom än den jag red i för att det ska bli ytterligare lite bättre så det har jag beställt nu! Toppen!

Detta innebär alltså att min Jacson Legano är till salu! XWide bom 17" och den skönaste sadeln jag haft hittills, det är så synd att den inte passar! Ska åka till stallet och ta försäljningsbilder på den och lägga ut den på HästNet ikväll.

Postat av: Michaela

Hej.

Vart köpte du HG sadeln så billigt? Är det omvärmningsbar bom på den?

2014-03-17 @ 17:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: