Skrittning

Publicerat 2012-01-09 21:58:14 | i kategori Vardag

Är nu hemma från stallet och har ridit båda hästarna. Börjar alltid mina stallkvällar med att fixa iordning hästarnas boxar och mat innan de får komma in. Mina hästar kommer in ganska mycket senare än de flesta andras. Runt 6- halv 7 brukar de få komma in och äta eftermiddagsmat eftersom jag alltid kommer hem så sent från skolan. Men de har nog vant sig vid det här laget eftersom det varit så i snart 3 år. Jag tycker inte att det är speciellt bra att de får sin EM-mat så sent men det går inte att lösa på något annat sätt tyvärr eftersom mina föräldrar jobbar och mina syskon går också de i skolan och sysslar med en massa annat på sin fritid.

Men iallafall så blev det lite skrittjobb för dem båda. Magnum var först ut och idag slapp vi hans obehagliga rädsleattacker som han får ibland när han tror att han ser spöken. Jobbade honom mycket utåtställt i bägge varven för att få tag i hans ytterbog. Han är väldigt ormig i kroppen och kan ibland vara väldigt svår att få tag på men idag gick det faktiskt bra. Han är jätte stadig på tygeln i skritten men tappar det nästan alltid så fort det blir en övergång, men det ska jobbas mer med. Övade mycket halter också.

Med Heidi kunde jag trava lite också eftersom hon har bakskor som inte Magnum har. Övade även med henne på att riktigt få tag i ytterbogen i både skritt och trav och körde även lite sidvärtes och mjukgörande. Hon är verkligen fin just nu! Har Magnums sadel på henne tills vidare tills jag får min nya HG sadel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: