Långtur 3 h

Publicerat 2012-07-09 11:36:18 | i kategori Vardag

Igår så red jag, Zabine och Matilda ut på en ordentlig långtur. Vi red i friskt tempo i några mil och klättrade i en grusgrop med branta sandbackar och sedan samma väg hem igen. 3 timmar tog det oss från uppsittning till avsittning. Har inte ridit ut på en sådan långtur på minst 1 år så det var verkligen kul. Mindre kul var mitt val att rida i mjukisbyxor bara för att jag var för lat för att byta om. Sista halvtimmen hade jag så ont i mina vader som hela tiden blev nypta av stiglädren. Heidi och Magnum fick iallafall kämpa rejält på slutet medan Sputnik tog det hela som en söndagsprommenad, hans kondis är så otroligt grym! Han blir verkligen aldrig trött!
 
Måste bli bättre på att rida ut längre turer. Det är så otroligt nyttigt och det roligaste sättet att träna kondition enligt mig!
 
Magnum löshoppar 130.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: