Lyckad tävling i Västervik!

Publicerat 2012-07-21 13:13:03 | i kategori Tävling

Är väldigt lycklig och nöjd över gårdagens tävling! Det kändes så himla kanonbra och jag var positiv och kände inget obehag i varken första eller andra rundan.
 
I 120 kunde det inte ha blivit bättre, jag höll mig lugn och hade en bra galopp genom hela rundan. Mot slutet blev hon lite stark och tung i handen men det var inget som störde direkt, en helt perfekt runda som sagt! Eftersom jag bara var i Västervik för att få mig en självförtroende reparation så tog jag det väldigt lugnt även i omhoppningen. 0+0 fel!
 
I 125 fick vi 3 nedslag men det gjorde inte så mycket. Känslan och självförtroendet fanns där! Första nedslaget kom p en oxer ur sväng där vi fick korsgalopp så det blev ett litet svagt avsprång, andra rivningen kom vi för långt ut på högerkanten så jag donkade till hinderstödet med min fot, tredje rivningen var ut ur en kombination där det blev lite trångt. Men det kändes ändå som att allt flöt och det kändes ROLIGT!! :D
 
Sedan hade vi även Zabine och Sputnik med som hoppade dagens sista klass, Msv B. Efter en felfri och snabb runda så vann dem.. (igen).. haha! Hon bara vinner hela tiden den där ungen men den här gngen var det knappt. De fyra främst placerade ekipagen låg på samma sekund. :)
 
 
 
Hon är så himla vacker min fina häst! <3
 
Här är även lite bilder på The King
Postat av: Amanda!

Fin blogg!
Vad händer idag?

2012-07-22 @ 09:31:03
URL: http://Pandiiz.blogg.se
Postat av: Emilia-Elit ryttare Melina-Hundtjej

Kul att de gick bra! :) Ska du tävla nåt idag då i västervik? :)

2012-07-22 @ 13:16:08
URL: http://snelpanii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: