Dagen, Kort och gott

Publicerat 2012-06-01 23:19:40 | i kategori Vardag

Det blev aldrig någon utekväll för mig igår. Har inte mått så bra och förföljts av en tråkig förkylning så det var nog lika bra. Idag spenderades morgonen med att ha Fast & Furiuos maraton och kolla på film 1-3. Sedan bar det av till stallet och verkstaden. Orkade bara rida Heidi sedan var jag helt slut, det är väll så med förkylningar.. Magnum blev dock ompysslad eftersom han rullat sig från topp till tå i hagen och fick sig en helkroppssanering.

Red Heidi på pelhamet idag igen. Det är verkligen en helt annan känsla än med tränsbett. Jag är ju en vanlig Svensson och har inte så stor erfarenhet av olika bett-typer då de flesta av våra hästar funkat bra på tränsbett, någon enstaka på pessoabett, men nästan alltid tredelat. Mitt pelham är ju även det tredelat. Gjorde lite enkla bomövningar idag med hinder 30 cm-bom. hinder 30 cm- kort bom och sedan 90 graders sväng till ett litet kryss. Fokuserade på att ha jämna galoppsprång och komma rakt. På slutet övade jag på att verkligen lägga fram min innerhand i galoppfattningarna, fastnar lätt i den. Funkade mycket bra!

Något som jag funderat på är varför hon blir så extremt mycket lättare i munnen på pelham. Jag har verkligen inte behövt ta i en enda gång när jag rider på det och hon svarar direkt. Det är ju skarpare det vet jag men ändå... Hon känns tom lättare på pelham än på kandaret. Jag skulle bli väldigt glad om hon kunde kännas lika fjäderlätt på tränsbett, dock inte i hoppningen för då vill jag gärna att hon suger tag lite i bettet och får gärna ligga på lite, därför kommer jag nog inte att hoppa henne på pelham eftersom hon blir så känslig på det.


Min fina tjej <3
Postat av: Ida

SV: Tack för kommentaren, sånt blir man glad av ♥

2012-06-02 @ 11:35:03
URL: http://idaaugust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: