Dagens bestyr..

Publicerat 2012-06-15 00:23:18 | i kategori Vardag

Kom hem från stockholm igår och var helt slut. Det är krävande arbete där uppe vill jag lova. Jag skulle kunna jobba hela veckorna om jag ville men då kan jag inte vara hemma och kan enbart rida på helgerna, och så vill jag inte ha det. Nästa vecka jobbar jag lika dant mån-ons och då kommer min vän Matilda ha hand om mina pollar och rida Magnum. Hoppas på att Zabine rider Heidi.

Dagen har bestått utav hagfix ute i stigtomta där vi brukar ha unghästarna på bete. Det är en enorm hage precis bredvis sjön vilket innebär att man inte behöver släpa en enda hink med vatten en endaste gång. Vi körde sedan dit tre utav våra unga hästar och tanken är väll att iallafall ett par till ska åka dit.

Hoppade Magnum lite smått på kvällen och sedan fick även Matilda testa honom lite eftersom hon ska rida honom de dagar jag jobbar. Hoppningen gick bra och han kändes precis som vanligt. På Söndag ska han tävla 95 cm och sedan lagklass i 1m som är final i div. 3 allsvenskan. Red sedan ut en kortis på heidi tillsammans med Matilda som lånade Musse. Myyysig dag!!


Glada unghästar på betet!


Busig bild på mig och Magnum som jag hittade på mammas dator! Han är så snäll min fina <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: