Väldigt regnig tävlingsdag

Publicerat 2012-06-17 17:27:32 | i kategori Tävling

Är hemma från dagens tävling! Är väldigt nöjd med min lillkille som kämpade på i kanske inte de bästa förutsättningar. Himlen hade bestämt sig för att dränka oss tror jag och det regnade första halvan av dagen.

Startade som nr 10 i första klassen (95 cm) så då hade inte banan hunnit bli så jätte söndertrampad. Dock så var den väldigt tung och sög tag i skorna när man gick. Magnum tyckte också att det var lite jobbigt så han tappade rätt mycket fart i kurvorna och stup i kvarten blev det travhopp. Men han klarade det också och vi var en av endast två dubbelnollor och kom på en 2.a plats! Magnum fick springa sitt livs första ärevarv. Min gospojke, han var jättesnäll under hela prisutdelningen.

Till lagklassen hade det lagom slutat regna och banan var rätt geggig även om funktionärerna gjorde sitt bästa genom att ösa ut vatten hela tiden. Magnum kändes rätt trött på framhoppningen och rev räcket ett par gånger. På banan sedan hoppade han 1an bra, knashopp på tvåan och sedan bra på trean sedan var det 14 m (3 galoppsprång) fram till en oxer. Där tog det stopp och Magnum körde ut bogen och kastade sig förbi två gånger. Räckte då upp handen och hoppade 1an och sedan gick vi ut. Det var väldigt många som fick problem på den oxern. Jag tror att underlaget var så dåligt just där så Magnum vågade nog inte hoppa av, han är annars ingen som springer förbi eller stannar. Det har bara hänt en gång tidigare och det var på en vattenmatta när han var 4 år. Jag tycker ändå han gjorde det bra med tanke på att det blev som det blev. Det är inte hela världen att det blev lite tok just idag. Vi hade ju roligt i första klassen iallafall. :)


Fina Magnum från dagens första klass! Lägg märke till den gigantiska vattenpölen i bakgrunden...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: