Dagens hästerier

Publicerat 2012-03-22 22:20:41 | i kategori Vardag

Tömkörde som sagt Magnum i skolan idag och det var jättekul! Allra första gången för oss båda och jag trodde att han iallafall skulle tycka linorna var otäcka eller reagera på att jag befann mig bakom honom istället för på. Fick honom tom att göra skänkelvikningar i skritt men hade lite problem med min placering. Ville gärna följa med bakdelen innanför spåret istället för att stanna kvar i linje med framdelen på spåret. Han var verkligen råsnygg att titta på och han rör sig så himla lätt. Snyggingen. Våran lärare provade honom också och gillade honom mycket eftersom han är så positiv och lättlärd. Mycket roligt och jag hoppas kunna göra det här mer hemma, måste bara skaffa mig en longeringsgjord.

Red sedan min fina Heidi lite senare på kvällen. Kände mig lite lat så valde att rida med kandaret idag, behöver inte göra så mycket då utan mest bara sitta och styra. Jobbade lite styrka, samla och sidvärtes. Inget direkt jätte komplicerat. Hon skjuter mig dock lite till höger i sadeln, vet inte riktigt vad det kan bero på men det ska tas reda på. 

Imorgon väntar en toppendag med grillfest och sedan en krogrunda på kvällen, har längtat massor!
Natti natt!

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: