Dagens Träning

Publicerat 2012-03-04 19:57:14 | i kategori Träning

Tränade Heidi för Linda Heed idag. Träningen var anordnad av TRK för att lagledarna skulle få chansen att se lite vad för ekipagematerial som finns inför kommande lagsäsong. Jag ska ju rida Div. 1 laget är det tänkt och första omgången är i Södertälje den 18/3. (Dagen efter fyller jag 19 år!)

Tillbaka till träningen. Hon var så himla fin i uppvärmningen som bestod av mycket tempoväxlingar och lite sidförande. Hon kan det där som rinnande vatten. Vi fick träna mycket på att rida hinder i följd och komma rätt på hinder, vilket verkligen är vad jag behöver! Linda hade byggt en lång kombination vilket innebar att det fanns bara ett sätt att rida in i den och det var att få ett läge frammåt så att man nådde ut. Vi klarade det riktigt bra! De första sprången blev det lite jag som lyfte henne lite i sprången men sedan när vi kom igång så var hon hur fin som helst! Jätte lätt att rida på distanserna och det funkade jätte bra att lägga henne på hinder, något som jag annars haft problem med. Hon var riktigt tänd och kändes glad och positiv. De här dagarna så älskar jag att rida henne, hon är så häftig!

Nu på kvällen fick jag även förklarat för mig av pappa att jag och Heidi, ioch med våran felfria grundomgång i 120 förra helgen, är kvalade 130! Vi har en till felfri grundomgång från förra året ochh pappa läste högt ur TR för mig och det är tydligen vad som krävs för att få starta 130. Känns hon såhär fin som hon gör just nu så blir det debut innan sommaren!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: