Magnum var kanon idag!

Publicerat 2012-03-15 18:45:26 | i kategori Vardag

Har haft så mycket att göra de senaste dagarna så jag har inte hunnit blogga. Har insläppet av elevhästarna på skolan den här veckan och får ta sena bussen hem. Ska även ha helgen fast jag ska tävla.. Min skola har verkligen ingen förståelse för oss tävlingsryttare eftersom jag är i princip den enda som tävlar regelbundet på hela skolan. Måste alltså åka till bajsskolan efter tävlingen på söndag för att ta in allas hästar... Känns inte så jävla kul nej.

Iallafall red Magnum på skolans fotbollsplan idag och han gick verkligen kanon! Han var verkligen helt super i galoppen idag. Stark och bärig och jag ville knappt sluta rida. Nu när jag har tid att rida honom ordentligt varje dag så utvecklas han steg för steg varje dag. Det är så roligt!

Imorgon ska vi rida Road Work igen som passet idag hette på schemat. Arbeta hästarna utomhus med andra ord och lite olika tolkningar.

Nu ska jag åka och ta hand om Heidi. Pappa var snäll och tog in henne och gav henne mat förut och igår när vi hjälpte en kompis att flyttstäda så tog han hand om henne. Skönt med hästfamilj ibland!



Pärlorna <3
Postat av: Tova & Lina ♥

Fin blogg! :D Följa varandra via Bloglovin?

2012-03-16 @ 15:53:04
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Elin - En hästblogg med en otrolig sköthäst

Heter hästen Magnum? :)

Det var ett väldigt fint namn :D



Jobbigt att du måste åka dit för att ta in andras hästar efter att du tävlat :/

Jag har ingen egen häst så tävlar därför bara på klubbtävlingar och vet själv hur trött jag brukar vara efter en tävling :/

2012-03-16 @ 22:49:06
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: