Mysig men intensiv långritt

Publicerat 2012-03-24 19:19:08 | i kategori Vardag

Gårdagen var mycket lyckad tycker jag! Åt korv så jag höll på att trilla ihop och drack god dricka tillsammans med massor med trevligt folk. Hoppas vi gör om det snart igen!

Efter att ha skjutsat hem Carro, ätit lite och latat sig ett tag bar det av till stallet. Killarna roade sig med att flytta in en gigantisk vedhög till vedboden och jag tog hand om Heidi. Magnum bor på skolan denna helg.

Red ut en lång runda på 1.5 timma. Körde mycket intervall trav-galopp fram till grusgropen. Klättrade med henne i sandbackarna mest i skritt och galopp. Hon fick ta i ordentligt men spetsade öronen och blv bara gladare för varje backe vi tog. Tror det var första gången jag red med henne till grusgropen faktiskt. Har vart lite lat och bara ridit hemikring en period nu. Ska absolut försöka komma ut och klättra oftare det är så nyttigt för åde mig och hästen. Heidi blev rätt svettig eftersom det var varmt ute så duschade och stretchade henne. Försökte sedan stretcha min stela kropp men min smidighet är verkligen inte vad den har varit. Stel och öm är jag överallt.

Måste få reda på orsaken till varför jag upplever att jag hamnar till höger hela tiden. Testade att dra fram och bak benen och vinkla den hit och dit för att känna efter om det kan vara min sits som gör att höger stigbygel känns så mycket längre fast jag dubbelkollat hålen på lädren flera gånger. Jag har väll kommit in i någon sorts 19- års kris där man blir stel och undrar vad fan alla fel kommer ifrån, haha.


Postat av: Anita Björkman

Vilken härlig dag du haft. Så klokt att du rider lite olika, förstår att Heidi njöt.

Men det där med 19-årskris är väl tveksamt. Kanske är du lite uttröttad av allt, ridning, skolan osv.Det är ju förstås viktigt att du tar hand om dig själv också.. Kram..

2012-03-24 @ 22:33:27
Postat av: Jessica

när är nästa tävling för dig? :D

2012-03-25 @ 12:41:17
URL: http://puzzleofmyheart.blogg.se/
Postat av: Jessica

svar: ah okej! :) jag ska till örebro 1 april :D

2012-03-25 @ 21:47:31
URL: http://puzzleofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: