Om jag någongång skulle sluta med hoppning...

Publicerat 2012-03-02 23:17:26 | i kategori Vardag

... så är dressyr min reservplan!

Fick låna min klasskompis Helenas kandar idag på Heidi! Första gången med kandar för oss båda och det kändes riktigt spännande. Fick verkligen tänka på att vara snäll i handen. Heidi tyckte det var riktigt jobbigt stundvis då hon verkligen fick samla sig när jag fick tag i henne. Blev dock lite för snäll i handen stundvis och då blir hon lite låg i formen, men för att vara första gången tyckte jag det var riktigt kul!

Skulle jag sluta med hoppning någongång så skulle jag gärna tävla dressyr. Tävlade mycket dressyr med ponnyerna eftersom jag red en hel del fälttävlan. Just därför kallar jag mig inte för hoppryttare utan för Tävlingsryttare då jag gillar att variera mig mycket! Jag har bestämt att jag ska tävla dressyr med dem båda stora någon gång. Måste kvala till Msv med Heidi så¨jag får rida på kandar bara! Det var en helt annan grej än att rida med tränsbett!







Foto: Sanna Svensson http://zannahz.devote.se/

Visst skulle hon passa som dressyrhäst? :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: