Tävling Heidi

Publicerat 2012-03-12 10:31:11 | i kategori Tävling

Hann aldrig skriva om Heidis tävlingsdag igår, hade så mycket annat att göra. Var alltså i Eskilstuna även med henne och hoppade 110 pch 120.

I 110 kädes hon fin fram tills hinder nr. 4 som stog mot väggen på läktarlångsidan. Hon liksom dog i anridningen och krängde åt höger. Anridningen blev då helt misslyckad och hon slog ner en bom där. I övrigt var hon kalas fin men hade som vanligt lite dåligt tempo.

I 120 var jag noga med att väcka henne och få igång hennes stora galopp. Bedömningen var A:0 då det gäller att rida hela banan så fort man kan. Jag red inte direkt jätte fort och svängde där jag hann. Men tempot och flytet var bra och vi var felfria! Vi klonkade i sista hindret där jag inte riktigt orkade hålla om men annars var hon super, ännu finare än i klassen innan. Av 76 starter knep vi en sista placering, en 20.e placering.

Försöker ladda upp film från 120in men den verkar inte funka... så ni får ett gäng bilder istället!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: