Tävling Magnum

Publicerat 2012-03-10 22:27:49 | i kategori Tävling

Var alltså i Eskilstuna idag och tävlade med Magnum. Resultatet var sådär men känslan var desto bättre.

I 95 cm var han loj och lite tråkig, utan bjudning. Klonkade ner en bom bara förr att kändes det som. På framhoppningen fick man välja om man ville hoppa fram inne eller ute (bra med valmöjlighet tycker jag.). Framhoppnings ridhuset var verkligen pyttelitet och Magnum som är väldigt rädd om sin rumpa och inte gillar när andra hästar rör sig nära honom i trånga utrymmen kastade sig in i väggen ett par ggr för att komma undan. Stackarn.

Till 105 cm kortade jag mina stigläder ett hål och galopperade på mer på ute banan och hoppade även några språng där. Och vilken skillnad! Jag fick ett helt annat driv i bakkärran och han gjorde tom 2 rena byten. Tror Magnum tyckte det var skönt att slippa det trånga ridhuset den här gången. Rundan var mycket fräschare än den innan. Hade kraft i kurvorna och fick bjudning på hindren. På hinder nr. 5 som var en oxer låg det en solkatt som Magnum förvånat stirrade till på och stannade av lite i upphoppet och petade ner en frambom. På hinder nr 7 som var en annan oxer red jag på och ville att han skulle gå av lite väl stort så då trampade han om och tog med sig bakbommen. Men jag är nöjd! Nästa start ska han få gå 110, känns absolut som han är redo för det!





Övar vi upp den där frambenstekniken så tror jag det blir riktigt bra sen! :)




Imorgon taggar vi 110 och 120 med Heidi!
Postat av: linnea

Så fina! Gillar bild nr 3 lite xtra mkt ;)

2012-03-11 @ 13:43:00
URL: http://linneh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: