Hästskötardag

Publicerat 2012-05-11 17:42:00 | i kategori Tävling

Jag blev godkänd igår på hästskötarexamen! Kändes så himla skönt. Hade mest problem med teorin eftersom jag inte hinner plugga så ofta men tänkte logiskt och det mesta gick vägen!

Idag har jag varit hästskötare och chaufför. Nisse var iväg och tävlade på Skogslotten, LB & LA. Tror jag glömt berätta att han tävlats av Ella Björklund de senaste starterna och det funkar kanon! Det är en sådan trevlig familj och Ella är blott 9 och ett halvt år gammal men hur talangfull som helst. Hon och Nisse satte sist 2 nollor i LA och har nu bara 1 kvar för att vara kvalade till ungponny SM!

Idag gick det lite fort i LBn så två bommar åkte ned. Tyckte inte han såg ut att ta i ordentligt men om jag känner hans gener rätt så hoppar han bättre när det blir högre.

Mycket riktigt hoppade han kanon i LAn. Ella red lite lugnare och hade honom med sig lite bättre. Han fick stora luftiga språng och räddade sig när han kom nära. Sista hindret som var en kombination kom de lite fort in i så Nisse fick inte riktigt plats och bakbommen på oxern trillade. Men annars var det en kanonrunda och jag tror alla gånger att det blir SM på riktigt nästa år! Han har utvecklats så grymt mycket sista tiden och jag tror så otroligt mycket på honom!


Sputnik & Nisse
Postat av: Anna

grattis! :)

2012-05-11 @ 23:57:00
URL: http://hastklick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: