Sadelstrul

Publicerat 2012-05-14 16:15:55 | i kategori Utrustning

Jag tror att det är dags att värma om min underbara HG sadel igen. När jag fick den utprovad var Heidi rädd urholkad runt omkring bogbladen och de sa att de anpassade sadeln efter hur hon såg ut i ryggen då. Nu har hon börjat skjuta rygg och kicka mot skänkeln igen precis som sist så jag misstänker att en omvärmning är på sin plats. Ringde glada hästen i spiltan och fick beskedet att 1200 kr kommer det kosta... Jag som är en fattig stackare nu alldeles precis innan studenten kan omöjligt klämma fram de pengarna...

Jag har ridit med gelpad under sadeln sista månaden men ska testa fårskinnspadden och se om det hjälpen. Hon har breddat sig runt bogbladen det kan jag tydligt se. Skönt att hon ändå är så tydlig med att någonting är knasigt. Hjälper inte fårskinnspadden så ska jag testa Magnums sadel. Dessa problem hade jag lustigt nog aldrig på ponnytiden...


Min sadel ser nästan exakt ut som denna. Skillnaden är att sadeln på bilden kostar 27.000 kr och min 10.000 kr.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: