Sadelkoll hos Sharpman

Publicerat 2012-09-04 22:55:00 | i kategori Utrustning

Då företaget jag köpte min sadel till Heidihar flyttat ifrån stan så är närmaste sadelställe för mig som bor i Nyköping Sharpman i Mjölby. Har känt sista månaden att hon inte varit tillfreda med sadeln då hon skjutit rygg och varit spänd så som hon var med den andra sadeln som låg skit dåligt på henne.
 
Ringde till Sharpman igår och fick tid på förmiddagen idag! Det hade jag inte räknat med då jag trodde jag skulle få vänta flera veckor, haha. Åkte ner till Mjölby idag alltså. Jag hade räknat med att de bara skulle ta nya mått på henne och sedan ta in sadeln för omvvärmning. Istället höll vi på i ca en timme och provade med olika paddningar hur den skulle sitta osv. Jag fick förklarat för mig in i minsta detalj hur de tyckte min häst såg ut över ryggen och hur sadeln ultimat skulle ligga på henne.
 
Vi kom fram till att sadeln töjt sig när jag ridit in den och behövde värmas in en storlek så den kom upp från manken mer och inte tröck framtill. Eftersom hon håller på att bredda sig så ska jag fortsätta rida med fårskinnspadd men byta ut den jag har till en med mellanrum för ryggen och endast ludd framtill så att sadeln kommer upp lite. När vi var klara fick Heidi låna en liten hage medan jag gick på upptäcksfärd i butiken. Gillar verkligen Sharpman, deras bemötande och hur de lyssnade och tog vårat problem på allvar var verkligen underbart! Kommer definitivt att åka dit igen!
Heidi i en av Sharpman-hagarna med det blåa ridtältet i bakgrunden. :)
Postat av: My

Vilken trevlig blogg! =) Hoppas du har en bra helg! Kram My

2012-10-20 @ 18:56:30
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: