Gårdagens Hoppträning

Publicerat 2013-01-31 19:47:12 | i kategori Träning

Hopptränade som sagt med Heidi igår. Vi hoppade inget högt eller avancerat eftersom jag inte hoppat henne på länge och dessutom är i katastrofalt dålig form. Men det var roligt iallafall, fick öva lite linjer och hoppade inte högre än 90 cm vilket var skönt för då var det bara att rulla på. Heidi var väldigt pigg och kändes fin, hon har ju inga direkta höjdproblem och hindren bromsade inte något speciellt så fick göra mitt bästa i det lilla ridhuset.
 
Mitt stora problem är att hitta hindret ur sväng och komma rätt, får lätt panik när jag inte känner vart hindret står och då börjar jag ratta. igår fick jag dock ingen sådan känsla utan allt rullade på lätt och trevligt. hade lite svårt med första delen på lilla banan, litet hinder och sedan 3 galoppsprångs sväng fram till ett plank och sedan 3 galoppsprång rakt fram till en liten oxer. Meningen var att försöka sikta i innerkant men jag kom ofta mest i mitten och då blev det långt så jag fick rida på på tre språng och då gick det alldeles för fort på linjen sedan. Men tillslut fick jag till det när jag red mer "utifrån och in" (lärde mig det uttrycket nyligen när jag tittade när carro tränade) och då gick det alldeles jätte bra, har faktiskt en liten film på det också!
 
Sitta neer, haha. Blir dock lite väl tung i baken ibland så övar på att vara lätt i sadeln.
 
Liten filmsnutt!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: